USA 2014

Countdown

woensdag 21 mei 2014

Het aftellen is begonnen!

Sylvia moet nog 3 dagen werken en John nog 4.5, dan vieren we de verjaardag van John en de dag erna is het zover!! We kunnen ondertussen bijna niet meer wachten om te vertrekken.

We hebben in de afgelopen weken veel tijd besteed aan de fine-tuning van de route. Zo hadden we gepland om naar Mesa Verde np te gaan, maar dit hebben we geschrapt omdat we denken dat het anders te gehaast zal worden. We willen niet alleen maar in de camper zitten: veel liever genieten we van de parken en het relaxen bij de camper. Doordat we Mesa Verde hebben geschrapt, verblijven we nu 2 nachten in Moab. Dat komt goed uit want hier willen we gaan raften op de Colorado river ( gaan we dit weekend reserveren) en indien het schema het toelaat willen we hier ook een ATV tocht maken door de woestijn.
We hebben heel veel gelezen de afgelopen maanden en we hebben al een goed beeld bij alle wandelen die de parken te bieden hebben. We hebben per park de highlights geselecteerd en hopen alle wandelingen te kunnen doen die ons leuk lijken. De tijd (en de kwaliteit van de benen en voeten) zal het leren!

In ons blog van 2012 heb ik (jammer genoeg) veel details buiten beschouwing gelaten. Bijvoorbeeld de namen van de campgrounds en hotels heb ik daar achterwegen gelaten. Jammer, want dat zijn toch handige weetjes om zelf terug te lezen of voor andere reizigers. Daarom ga ik proberen deze vakantie meer details op te schrijven, zoals de reisafstand, de tijd die we erover hebben gedaan, de temperatuur en de plek waar we overnachten.
Voor wat betreft de plekken waar we gaan overnachten is al een hoop bekend.
We hebben ervoor gekozen veel campings toch te reserveren. We willen niet voor een gesloten deur komen en als we toch anders willen, kunnen we de meeste campgrounds ter plekke annuleren.

Een overzicht van wat we hebben gereserveerd:
Dag 1: Denver - Comfort suites Denver (Hotel)
Dag 3: Black Canyon of the Gunnison - South Rim campground
Dag 5 & 6: Moab - Canyonlands campground
Dag 7: Arches np - Devils Garden campground
Dag 9: Dinosaur np - Green river campground
Dag 13: Yellowstone - Madison campground
Dag 14: Yellowstone - Canyon campground
Dag 16 & 17: Cody - Ponderosa campground
Dag 19: Loveland - Eagle campground @ Carter Lake
Dag 20 & 21: Rocky mountain np - Moraine park campground
Dag 22: Central City - KOA Denver - West
Dag 23: Denver - VQ hotel

Aardig wat reserveringen, maar we zijn blij dat we een plek hebben kunnen bemachtigen op sommige van de campgrounds. We hebben gezien dat sommige campgrounds, zoals in Yellowstone, al zo goed als vol geboekt zijn. Toch fijn dat je niet hoeft te haasten om nog een plekje te bemachtigen. De campgrounds die we nog niet hebben gereserveerd zijn de plekken die zoals eerder gezegd, niet te reserveren zijn. Ook overnachten we een aantal keer om van a naar b te komen. In dat geval zien we ter plekke wel waar we overnachten.

Nu is het nog een paar nachtjes slapen! 24 uur van te voren kunnen we online inchecken bij British Airways en kunnen we hopelijk een paar mooie plekken in het vliegtuig reserveren.

Bizon

De camper

1. Annie en Peter22 mei 2014 om 01:05

Spannend allemaal, maar jullie zijn weer heel goed voorbereid op deze mooi reis!
    Voor je het weet zit je in het vliegtuig, de tijd gaat snel.
    Gaan jullie weer volgen via de blog, voor de mooie verhalen en foto's.