USA 2014

Countdown

woensdag 25 juni 2014

Dag 24. Zo. 22 juni. Denver - Amsterdam

We hadden vanmorgen geen wekker gezet. Late check-out of niet, uitslapen konden we, want 12 uur was de vroegste check-out die we zouden hebben.
Rond 09.30u werden we wakker, na een nacht heerlijk te hebben geslapen in de grote bedden. We hebben heerlijk lang gedoucht en zijn toen naar de lobby gegaan om te vragen of de late check-out een mogelijkheid was. Ze kon ons een uur extra geven zoals we al dachten. Prima!
Toen weer met de lift naar de skybox, waar het restaurant zit om te gaan ontbijten. Geen buffet maar van de kaart: John een Amerikaans ontbijt met aardappeltjes, toast, bacon en scrambled egg. Ik toast met bacon en vers fruit. Beide met wat flinke koppen koffie en we konden er voorlopig tegenaan.
Na het eten waren we van plan te gaan zwemmen, dus wij weer naar beneden met de lift. Alleen een buiten zwembad die overigens heerlijk warm aanvoelde. Helaas hingen er grote donderwolken boven Denver dus we hebben het zwemmen toch maar overgeslagen. Rond 11 uur waren we weer op de kamer waar we wat tv hebben gekeken en de laatste spullen hebben ingepakt. Op tv zagen we dat de storm die deze middag over Denver zou trekken, hevige wind en heftige regen/ hagel buien zou veroorzaken. We hopen maar dat de vlucht op tijd vertrekt en dat we geen last hebben van deze storm!
Om 12.45 hebben we alle spullen verzameld en zijn we naar de lobby gegaan om uit te checken. De mevrouw achter de balie bevestigde onze verwachting dat er in het centrum een bus vertrekt die op het vliegveld eindigt. De shuttle kan ons niet helemaal naar het vliegveld brengen omdat dat te ver weg is, maar wel kan hij ons naar de bushalte brengen. Dat is fijn, want een taxichauffeur bood ons gister aan ons voor 55 dollar naar het vliegveld te brengen vanaf het hotel. Gaan we liever gratis naar het centrum en dan met de bus, ook al zijn we dan minstens anderhalf uur onderweg! (we vliegen pas 20.45u)

Er is nog een mevrouw in de lobby die naar het vliegveld moet, en die is verbaasd wanneer de chauffeur van de shuttle haar verteld dat hij niet naar het vliegveld gaat, maar wel naar een bushalte. Ze gaat niet mee met de shuttle en kiest een andere manier. Wij willen wel graag mee, dus we stoppen onze spullen in de shuttle, die al aardig vol is. Net als we in het busje willen stappen, komt de dame naar buiten die ook naar het vliegveld moet. Ze vraagt hoe wij naar het vliegveld gaan, en als ik zeg dat de shuttle ons naar een bushalte brengt, zegt ze dat we ook wel met haar mee mogen. Er is namelijk een auto onderweg die haar naar het vliegveld zal brengen. Ze noemt het een Towncar, en ze zegt erbij dat al onze tassen er makkelijk in zullen passen.
Kort overleg, en we besluiten op haar aanbod in te gaan! Scheelt ons weer zeulen met alle tassen van en naar de bus. We moeten 10 minuten wachten zegt ze, dus hop, alle tassen uit de shuttle en we staan weer voor het hotel.
In de tijd dat we moeten wachten bedenken we wat een towncar nu eigenlijk is. Misschien heeft een familielid van haar een stadsauto en komt die haar nu ophalen om haar naar het vliegveld te brengen? We snappen er niet zo veel van en zijn heel benieuwd.. We maken een praatje met de mevrouw, Jeanet, en al snel komen we erachter dat ze uit Las Vegas komt en zangeres is.. We kijken elkaar maar eens aan en beginnen het langzaam aan te snappen. Ze reist heel Amerika over voor optredens, ze gaat volgende week bijvoorbeeld naar New York. Nu is ze op weg naar huis, maar ze is veels te laat voor haar vlucht omdat het vervoer niet helemaal ging zoals ze had verwacht. Als ik dan toch maar eens vraag wat een towncar precies is, wordt het duidelijker. Ze zegt dat het een soort taxi is, maar niet helemaal.
Als er een paar minuten later een dikke Lincoln aan komt rijden, is het helemaal duidelijk! Jeanet heeft een privé chauffeur geregeld om haar naar het vliegveld te rijden en wij mogen met haar mee.
Hehehe.
Een beetje bang voor de rekening achteraf stappen we in en rijden in luxe naar het vliegveld. Daar aangekomen vragen we beleeft wat we moeten bijdragen aan het ritje. Ze waardeert het enorm dat we dat aan haar vragen, maar ze verzekert ons dat zij het regelt en dat we niets hoeven te betalen.
Wouw, dat was een leuke afsluiter van onze vakantie!

Zo. Nu staan we met al onze spullen weer op dit grote vliegveld. We sjouwen de boel naar binnen en vragen waar we heen moeten. Makkelijk: naar boven en dan naar rechts voor British Airways. We zien op de informatieborden dat hier ook de route wordt aangegeven voor de tornado shelters. Oja, die storm.. we hopen maar dat die voorbij is voor wij in het vliegtuig zitten! Bij BA zijn de balies om de bagages te droppen nog gesloten dus we moeten even wachten. Een klein half uur later kunnen we de koffers kwijt, die wederom gelijk worden doorgestuurd naar Amsterdam. Mooi, daar hoeven we niet meer over na te denken.
Ondertussen is het ongeveer half 4 en hebben we honger. We zien een Panda Express, een soort Aziatische fastfoodketen in USA style waar we nasi halen met lekker vlees en een loempia. Nadat we dit op hebben gaan we maar eens op zoek naar een bar of zo om om 18.00 Amerika - Portugal te kijken! Uiteindeijk eindigen we in de Rocky Mountain Coffee Corner, waar we onder het genot van een Cappuccino kijken naar de wedstrijd. Naast me zit een Amerikaans meisje waar ik al snel mee aan de praat raak. Zij en haar vriendin waren 3 weken kampleiding in de Rockies! We kletsen heel de wedstrijd, dus daar zie ik niet zo veel van. Amerika staat lang voor, maar in blessure tijd maakt Portugal gelijk. Jammer! Na het afscheid van Tatum, zetten we na de wedstrijd koers richting de douane. Het is er behoorlijk druk, dus we staan wel even in de rij. Eenmaal door de douane nemen we plaats bij onze gate. John haalt nog even wat te eten, en rond 21.00u, iets verlaat, nemen we plaats in het vliegtuig.
In de lucht is het flink schudden: wat een turbulentie. De captain is speaking dat we voorlopig niet mogen opstaan, en dat zelfs de stewards en dessen moeten blijven zitten, we hebben namelijk 'severe turbulence'. :|
Niet heel prettig. De eerste drie uur van de vlucht heb ik behoorlijke zweethandjes. Buiten is het al donker maar door de vele flitsen lijkt het wel dag. Ik vind het behoorlijk spannend, maar eindelijk wordt het dan wat rustiger. De stewardessen gaan het avond eten uitdelen, wat een keuze is tussen pasta of curry. Ik maak de verkeerde beslissing en ga voor de curry. Die fout maak ik wel vaker. Ik lust het gewoon niet :P , en moet het niet blijven proberen. Gelukkig smaakt de witte rijst goed en zit er een broodje bij. Erna nog een kop thee die er half overheen gaat door opnieuw flinke turbulentie.
Na het eten en de film proberen we wat te slapen, wat aardig lukt. Ik slaap ongeveer 4 uur en John geloof ik wel 6. Gaat de vlucht toch een stuk sneller! Ik kijk de films Stag en Frozen en John kijkt Robocop en Stag.

Eenmaal in London is het complete chaos! We zijn natuurlijk behoorlijk gaar en als we dan de kilometer lange rij zien richting het overstappen, worden we ongeveer gek (of nog gekker ;) ).
Nou ja, knop weer op nul en daar gaan we. We doen er ongeveer 2 uur over om door alle rijen en controles te komen. Gelukkig hebben we nog wat tijd over van de 3 uur overstaptijd die we hadden, dus we kunnen nog een kop koffie drinken. Ook onze vlucht naar Amsterdam heeft vertraging, dus rond 17.00u zitten we in het vliegtuig. Het duurt dit keer ongeveer 40 minuten, dus voor we er erg in hebben staan we in Amsterdam! De tassen zijn er vlot, dus we lopen rond half 8 de ontvangsthal binnen.
:| Wow, duizenden meisjes met spandoeken en telefoons die flink opgewonden aan het gillen zijn! Nou nou, dat had natuurlijk niet gehoeven, maar wat een leuk ontvangst, en dat speciaal voor ons! :)
-Blijkt dat One Direction een aantal concerten geeft en dat ze daarom staan te wachten.-

Remon staat al te wachten tussen alle meisjes en binnen no time zitten we in de auto op weg naar huis. We komen rond 21.00 thuis aan. Heerlijk!
We eten een soepje en kijken de eerste helft van een voetbal wedstrijd (welke weet ik al niet meer). Dan liggen we ineens allebei te slapen en besluiten we maar in bed door te slapen.
De volgende dag worden we rond 10.00u wakker, dus dat is al een goed begin. Nu aan de slag om alle was te verzamelen en te verwerken.

We hebben wederom een heerlijke vakantie gehad. Wat een verschil met twee jaar geleden. Hoogtepunten voor ons waren dit jaar Dinosaur NM en Rocky Mountain NP. Beide parken waar niet heel veel mensen heen gaan of lang blijven, maar voor ons boden deze parken zoveel natuurschoon.
Ook was een hoogtepunt het vele wild dat we hebben gezien in Grand Teton en Yellowstone. Beide prachtige parken, maar zeker Yellowstone toch wat te toeristisch voor ons. Het wild spotten maakte dat dubbel en dwars goed.
Natuurlijk waren alle plekken waar we geweest zijn helemaal super, en we zouden het zo weer over doen.
We hebben in totaal een afstand afgelegd van 2629 mijl, wat neerkomt op 4231 kilometer. De camper hadden we 21 dagen, en deze liep gemiddeld ongeveer 1:4.5 (in liters en km), waar we behoorlijk tevreden over zijn.
We willen iedereen bedanken voor de leuke berichtjes en mailtjes die we hebben ontvangen.

We zijn blij dat we weer thuis zijn, maar kijken alweer uit naar een volgende reis..