USA 2014

Countdown

maandag 16 juni 2014

Dag 18. 16 juni. Cody - Cheyenne

Vandaag een hele lange rijdag gehad, zonder echt noemenswaardige dingen te hebben meegemaakt. Daarom een zeer beknopt verslag.
Vanmorgen was ik om 6.20 al wakker en ben er maar gelijk uitgegaan. Om 7 uur kwam ook John er uit en na wat opfriswerkzaamheden en een ontbijt waren we om 7.45 op weg.
Gister hadden we al volgetankt, dus daar hoefden we niet meer over na te denken. De rit was niet spectaculair. Veel vlaktes met runderen, hertjes en af en toe paarden. Tussen Thermopolis en Shoshoni reden we in een canyon naast een rivier en treinspoor, dat was wel aardig. De beide stadjes stelden echer niets voor, Shoshoni vonden we verpauperd met veel leegstand.
Rond 12.00u waren we voorbij Casper, waar we op een rest area van het oude brood tosti's hebben gemaakt. Half 1 waren we weer op weg en zijn we in keer naar Cheyenne gereden, waar we uiteindelijk om 15.45 een plekje op een stadscamping hebben gevonden. Heel even zijn de met de campert door Cheyenne gereden maar eigenlijk waren we best gaar, dus na een tortilla bij Taco John, met veels te veel vloeibare -nep- kaas.. *ieew*, waren we rond 17.00 weer op de camping. We relaxen wat en nu, 19.00 eten we nog een saladetje.
We zijn beide moe, dus lekker vroeg naar bed!

Oja, we hebben net nog getankt zodat we konden zien hoe zuinig we hebben gereden:
Bijna 40 gallon getankt en 410 mijl gereden
40 gallon is ongever 150 liter en 410 mijl is 656 km.
Dat maakt dat we 1:4.4 hebben gereden vandaag.
Dat is zuiniger dan 2 jaar terug. We hebben nu een V8, en 2 jaar terug een V10.. Zou dat ermee te maken hebben?
Wel grappig dat op 150 liter benzine, ik met mijn autootje die 1.15 loopt, heen en weer naar Zuid Frankrijk zou kunnen rijden ;)
Zou ik wel iets meer geld kwijt zijn want hier betalen we 65 eurocent per liter benzine :)

Gereden afstand: 400 mijl naar de camping, is zon 640 km
Tijd die we er over gedaan hebben: 8 uur
Overnachting: A.B. Camping R.V. Park, #W3. Afslag 7, Cheyenne
Temperatuur: ongeveer 12 vanmorgen in Cody, bij aankomst in Cheyenne ongeveer 25 graden

1. We zijn erg benieuwd welke reis jullie mooier of interessanter vonden. Die van nu of 2 jaar geleden. We wachten op jullie volgende verhaal....Theo en Linda.