USA 2014

Countdown

zaterdag 21 juni 2014

Dag 23. Za. 21 juni. Central City - Denver

Om half 8 ging de wekker. Een hoop te doen dus snel eruit. Na het opfrissen en het nuttigen van een klein ontbijt maakten we ons klaar voor vertrek. John ging buiten aan de slag met het voor de laatste keer legen van de vuilwatertanks aangezien die leeg inleverd moeten worden. Ik heb al het beddengoed afgehaald, heb de laatste spulletjes ingepakt en heb gekeken of alle kastjes leeg waren. John had voor onderweg nog een kop koffie gezet, dus die namen we on the go. Rond half 9 zijn we van de camping vertrokken. Om john zn pensioen nog wat te spekken hebben we nog bij de Shell getankt en zijn we naar Federal blvd gereden. Anderhalf uur later kwamen we aan bij Cruise America. Parkeren, spullen eruit, medewerker doet zn ronde door de camper, tekenen dat alles in orde is en hoppa klaar waren we. Er stond al een taxi klaar die mensen naar het vliegveld moest brengen, dus hij kon ons wel naar ons hotel brengen. Om half 11 al waren we in het VQ hotel. Gelukkig was onze kamer al gereed, dus we konden meteen naar de 9e verdieping. Een mooie kamer, weer met 2 2-persoonsbedden. Een prachtig uitzicht over Downtown Denver. Er is een fitness en een zwembad, dus misschien nemen we morgen ochtend nog wel een duik. We proberen voor morgen een late check-out te krijgen, omdat we pas 20.45u vliegen. We vinden het niets om met alle bagage de stad in te gaan, dus met een late check-out kunnen we het morgen lekker rustig aan doen.
Bij de receptie geven ze bij het inckecken aan dat we het morgenochtend moeten vragen over de late check-out, dan weten ze hoeveel reserveringen ze hebben staan. Bovendien is de late check-out een uur later dan de normale check-out, namelijk 1 pm in plaats van 12.00 uur. Ook met dat uurtje zouden we blij zijn.
Op de kamer liggen we eerst wat op bed. Even de tv aan, en eindelijk zien we wat van het WK. Argentinie tegen Iran. Na een half uurtje of wat douchen we en maken we ons klaar om naar het centrum te gaan. Na een ritje met de shuttle en een paar haltes met 2 bussen komen we aan bij de Cherry Creek Mall. Dit was al voorbereid: er zit hier een apple store en we overwegen een iphone te kopen, wat uiteindelijk ook lukt:-)
Verder struinen we wat over het winkelcentrum. Er is een divers en groot aanbod van winkels. Pas om half 5 vertrekken we van het winkelcentrum richting 16th street, wat een soort van hotspot is in Denver. We hebben geluk want dit weekend is de Denver Gay Pride! Allerlei types in alle geuren en kleuren.. Het is dubbel druk want er is ook een baseball wedstrijd dus er lopen tal van supporters door de stad. We slenteren wat door de straat, maar langzaam aan raken we toch wel moe. Bij Union Station bellen we met de telefoon van een meneer naar het hotel voor de shuttle en deze zal 20 minuten later arriveren. Helaas staan we er na een uur nog, dus pakken we maar een taxi. Gelukkig blijkt het heel dichtbij te zijn dus voor 10 dollar inclusief fooi zijn we weer in het hotel. Hier gaan we maar gelijk eten want het is ondertussen 19.30. John eet een burger en ik een ceasar salad. Heerlijk!
We kijken nog wat samenvattingen van het WK als ik dit type. Het is nu half 10 en ik denk dat we snel ons bedje gaan opzoeken. Morgen nemen we hier het ontbijt, en proberen we de late check-out te regelen. Dan laten we ons in de middag met de shuttle in het centrum van Denver afzetten (verder gaan ze niet en het vliegveld ligt aan de andere kant van de stad). Aangezien we dan nog tijd zat hebben zullen we denk ik met het openbaar vervoer naar het vliegveld gaan in plaats van met de taxi!

Dan zit onze reis er weer op, en kijken we terug op een fantastische tijd in de USA!

Gereden afstand: 42 mijl
Tijd die we er over gedaan hebben: 1.5 uur
Overnachting: VQ hotel, Denver # 914
Temperatuur: ongeveer 25 graden

1. Wat een toffe en mooie vakantie hebben jullie gehad/gemaakt....
    Kunnen jullie mooi op terug kijken.
    Goede reis terug en bedankt voor de mooie verhalen...
    Groetjes diana

2. Bedankt voor het mogen meebeleven van jullie reis. Ik heb ervan genoten. Goede reis naar huis.